La început de an, Facultatea de Sociologie și Psihologie a UVT, prin Departamentul de Științe ale Educației propune un eveniment devenit deja tradiție. Cea de-a IX-a ediție a dezbaterilor „10 pentru Educație” aduce în perioada 18-22 ianuarie 2020 o serie de ateliere online, dedicate cadrelor didactice din mediul preuniversitar.
Cu scopul de a pune bazele unor comunități de învățare ale practicienilor reflexivi, care să genereze soluții inovative pentru ameliorarea actului didactic și a prestației didactice, organizatorii propun un model de colaborare cu mediul educațional preuniversitar, prin intermediul a 10 ateliere, 10 teme actuale, 10 forumuri de dezbatere, 10 întrebări și zeci de soluții.
Printre temele care vor fi dezbătute în cadrul acestei ediții amintim „Prevenirea și managementul comportamentelor contra-agresive în clasa de elevi”, „Aspecte ale relaționării adult - copil în perioada educației timpurii”, „Elemente practic-aplicative de educaţie incluzivă în învăţământul primar”, „Educația specială în pandemie ca oportunitate de reinventare a practicilor educaționale și terapeutice”, „Viitori educaționali - pregătirea educabililor pentru viitor”, „Metode de învățare activă a competenței de cetățenie democratică”, „Cercuri dialogice: Aplicații în comunități educaționale”, „Educația în pandemie. Un leac de singurătate: Transdisciplinaritatea ca o promisiune”, „Utilizarea și integrarea pedagogică a resurselor educaționale deschise în activitatea didactică”, „Învățământul primar on-line – provocări și competențe”.
Profesorii participanți vor beneficia de posibilitatea de a se cunoaște, de a colabora și de a forma rețele de colaborare și de dezvoltare profesională în teme educaționale actuale. Formatul atelier – forum permite un schimb de informații între participanți, dezbateri, reflecții asupra unor posibile reconsiderări ale activității didactice, toate atelierele fiind susținute de către profesori, conferențiari, lectori universitari și practicieni cu competențe demonstrate în domeniu.
Prin acest eveniment organizatorii alături de participanți încearcă să ajungă la o înțelegere comună a problemelor din mediul educațional și la o abordare complementară din partea cadrelor didactice din mediul universitar și preuniversitar.