Universitatea de Vest din Timișoara, împreună cu Ministerul Educatiei și Media Wise, sunt parteneri în cadrul proiectului ”Teachers 4.0 Digital Age: Tackling Disinformation and Promoting Digital Literacy through Education and Training in European Classrooms”.
Această inițiativă își propune să le ofere profesorilor din școlile primare și secundare din Europa posibilitatea de a promova alfabetizarea [media] digitală și de a combate dezinformarea în clasele lor.
Alfabetizarea digitală și combaterea dezinformării se numără printre primele trei competențe digitale necesare pentru secolul XXI. Profesorii trebuie să dețină cunoștințele și competențele necesare pentru a le permite elevilor lor să gândească critic, să facă alegeri în cunoștință de cauză online și să rămână în siguranță, dezvoltându-și în același timp în mod continuu reziliența în lumea digitală.
Teachers 4.0 Digital Age: Tackling Disinformation and Promoting Digital Literacy through Education and Training in European Classrooms (Profesori în era digitală 4.0: combaterea dezinformării și promovarea alfabetizării digitale prin educație și formare în clasele europene) oferă o implementare la scară largă de consolidare a capacităților pentru formarea inițială și dezvoltarea profesională continuă a profesorilor și educatorilor din întreaga Europă, cu accent pe Bulgaria, Cipru, Grecia, Italia, Polonia și România.
Lansat pe data de 1 decembrie 2023 pentru o perioadă de trei ani, prin proiectul Teachers 4.0 Digital se va:
Partenerii proiectului Teachers 4.0 Digital au lansat dezvoltarea unui curriculum educațional cuprinzător și proiectarea unui curs universitar destinat profesorilor și educatorilor aflați la început de carieră.
Universitatea din Palermo (UNIPA) conduce dezvoltarea curriculumului cu sprijinul partenerilor de proiect, care se vor ocupa în următoarele două luni de compilarea conținutului și a resurselor pentru modulele care acoperă o gamă largă de subiecte, de la predarea și învățarea în mediul școlar digital la competențele de alfabetizare [media] digitală și dezinformare.
Curriculum-ul va oferi exemple practice de planuri de lecție, analiză și evaluare, oferind în același timp un glosar privind terminologia cheie și o compilație de resurse pe care profesorii și educatorii le pot folosi în predarea lor.
Consorțiul proiectului este format din 16 organizații din Belgia, Bulgaria, Cipru, Grecia, Italia, Polonia și România.